- 32. in 35. člen Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/1993, 30/1998, 127/2006-ZJZP, 38/2010-ZUKN, 57/2011-ORZGJS40) in
- 16. člen Statuta Občine Sveti Andraž v Slovenskih goricah (Uradni vestnik Občine Sveti Andraž v Slovenskih goricah, št. 56/15)
V skladu z določilom 6. člena Zakona o gospodarskih javnih službah /ZGJS/ (Uradni list RS, št. 32/1993, 30/1998-ZZLPPO, 127/2006-ZJZP, 38/2010-ZUKN, 57/2011) lahko lokalna skupnost (občina) zagotavlja gospodarske javne službe z dajanjem koncesij. Kot določa Zakon o gospodarskih javnih službah /ZGJS/ v 29. členu koncesionirano gospodarsko javno službo opravlja koncesionar v svojem imenu in za svoj račun na podlagi pooblastila koncesionarja. Koncesionar je pa lahko fizična ali pravna oseba, če izpolnjuje pogoje za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesionirane dejavnosti (31. člen ZGJS). Koncedent pa je republika ali lokalna skupnost (občina), odvisno od vrste gospodarske javne službe (31. člen ZGJS).
V skladu z določilom 32. člena Zakona o gospodarskih javnih službah /ZGJS/ se s koncesijskim aktom določi predmet in pogoje opravljanja gospodarske javne službe za posamezno koncesijo. Koncesijski akt pa je odlok lokalne skupnosti. Zakon o gospodarskih javnih službah /ZGJS/ v navedenem členu še določa, da se s koncesijskim aktom lahko da koncesionarju javno pooblastilo, če tako določa zakon.
Vsebino koncesijskega akta določa 33. člen Zakona o gospodarskih javnih službah /ZGJS/. Slednji tako določa, da koncesijski akt vsebuje:
- dejavnost ali zadeve, ki so predmet gospodarske javne službe,
- območje izvajanja gospodarske javne službe, uporabnike ter razmerja do uporabnikov,
- pogoje, ki jih mora izpolnjevati koncesionar,
- morebitna javna pooblastila koncesionarju,
- splošne pogoje za izvajanje gospodarske javne službe in za uporabo javnih dobrin, ki se z njo zagotavljajo,
- vrsto in obseg monopola ali način njegovega preprečevanja,
- začetek in čas trajanja koncesije,
- vire financiranja gospodarske javne službe,
- način plačila koncesionarja ali način plačila odškodnine za izvrševanje gospodarske javne službe oziroma varščine,
- nadzor nad izvajanjem gospodarske javne službe,
- prenehanje koncesijskega razmerja,
- organ, ki opravi izbor koncesionarja,
- organ, pooblaščen za sklenitev koncesijske pogodbe in
- druge sestavine, potrebne za določitev in izvajanje gospodarske javne službe.
Zakon o pogrebni in pokopališki dejavnosti( Uradni list RS. št.62/16) določa, da je 24 urna dežurna služba obvezna gospodarska javna služba, ki jo mora zagotoviti občina.
24-urna dežurna služba obsega vsak prevoz od kraja smrti do hladilnih prostorov izvajalca javne službe ali zdravstvenega zavoda zaradi obdukcije pokojnika, odvzema organov oziroma drugih postopkov na pokojniku in nato do hladilnih prostorov izvajalca javne službe, vključno z uporabo le-teh, če ta zakon ne določa drugače.
Izvajalec 24-urne dežurne službe mora izpolnjevati pogoje določene z zakonom in ravnati v skladu s pokopališkim redom in drugimi predpisi občine.
Vlada Republike Slovenije z uredbo določi metodologijo za oblikovanje cen 24-urne dežurne službe. Uredba o metodologiji za oblikovanje cen 24 urne dežurne službe je bila sprejeta v letu 2018 in je objavljena v Uradnem listu RS št. 5/18.
Ker je zakon v ustavni presoji pred Ustavnim sodiščem in obstaja verjetnost, da ga bo moral Državni zbor uskladiti je bolje, da se koncesija podeli za obdobje petih let , saj koncesijskega razmerja enostavno brez odškodninske odgovornosti ni možno spremeniti ali prekiniti. Odlok pa določa tudi možnost, da se koncesijsko razmerje podaljša še za enako obdobje.